4. Milyen áron adjam az oktatásomat?
Gondolj bele, hogy a célközönséged egy tagjának van 20 000 Ft elkölthető pénze oktatásra, tudásanyagra. Milyen lehetőségei vannak?
- Vesz 4-5 a témába illő, jó értékelésekkel rendelkező, szakértők által írt könyvet
- Elmegy egy fél-egy napos szakmai rendezvényre, ahol kérdezhet az előadótól és networkölhet is
- Vesz egy órányi személyes konzultációt, ahol valaki csak vele és az ő kérdéseivel, problémáival foglalkozik
Ezeknél kell neked kívánatosabb ajánlatot adni. Nem könnyű feladat, de nem lehetetlen!
Azt is tudnod kell, hogy a többség kilóra vásárol. Mit jelent ez? Ha felteszel egy 1,5 órás videó anyagot, akkor az a hosszát tekintve kb. egy mozifilmmel ér fel. Egy mozijegy 1 800 Ft, egy DVD lemez kb. 3 000 Ft.
Ha nem kommunikálod jól a kurzusodban rejlő értéket, akkor nehéz lesz ennél sokkal drágábban eladnod a videóidat. Ehhez nagyon fontosak az értékesítési oldalon a szövegek és a kedvcsináló videó. Kommunikáld az értéket, mondd el, hogy milyen problémát oldasz meg neki, mennyi időt/pénzt spórolsz neki stb.
Érdemes megjegyezni, hogy általánosságban egy rendezvény online anyaga általában olcsóbb, mint a személyes részvétel. Érdemes ezt is észben tartani az árazáskor.
Több oktatásnál is megfigyeltük, hogy a hosszabb (3-5 órás) anyagokért szívesebben adnak pénzt a hallgatók (ezek jellemzően 15 000 Ft-nál drágábban értékesített anyagok), mint a 0,5-1,5 órás anyagokért. Mégis ez utóbbiakból van több, mert ezek elkészítési ideje és költségei alacsonyabbak.