Az online oktatásoknak is van életciklusa, vagyis az idő múlásával az oktatási anyagod "öregszik", így kevesebb embert fog érdekelni, kevesebb bevételt fog hozni.
Általánosságban elmondható, hogy a legelső időszakban fogja a legtöbb pénzt hozni a kurzusod (persze ehhez jó téma, minőségi tananyag és marketing is kell). Ekkor még a piacod számára újdonság lesz, több érdeklődőre számíthatsz. Persze, rengeteg dologtól függ az érdeklődés (pl. időzítés, marketing, versenytársak ajánlatai stb.).
Akkor számíthatsz folyamatos bevételre, ha folyamatosan ápolod a piacodat, folyamatosan értéket adsz nekik és rendszeresen készítesz új tananyagokat, tartasz workshopokat, rendezvényeket. Vagyis nem csupán a passzív bevételre vársz, mert az egy idő után elapad, ha nem tudsz újat adni a közönségednek.
A legsikeresebb oktatóink titka az, hogy folyamatosan új anyagokkal állnak elő és rendszeresen kommunikálnak a célközönségükkel, akiknek így ismerik az igényeit is.